FuzzPlus3

FuzzPlus 3は、人気のFuzzPlusシリーズを一から作り変えたものです。FuzzPlus 3はそれまで愛されていたビンテージファズペダルモデルと同様な機能に加えて、新たなフィルター、セルフフィードバック、そしてモダンな手続き型ユーザーインターフェースを特徴としています。

機能:

  • ビンテージディストーションペダル回路の正確なデジタルモデル。
  • MS20アナログシンセサイザーをモデルにしたレゾナントローパスフィルター。
  • 新しい音色を追求するための自己フィードバックコントロール(勿体ぶった言い方をやめれば: それはある音に対してはクールに響き、他のものではどうしようもなく聞こえるように、出力を入力にフィードバックします。有用性はそれぞれで異なるでしょう。)
  • プリセットを簡単に共有・保存するための、XMLベースのクロスプラットフォームプリセット方式。
  • OpenGLベースのアニメーション付き手続き型ユーザーインターフェース。 プラグインの作成において、ビットマップは損なわれていません。
  • サラウンドのディストーションニーズに対応する、7.1chまでの全てのサラウンドフォーマットに対応。

FuzzPlus3 is a ground-up rewrite of the popular FuzzPlus series. It features the same much-loved vintage fuzz pedal model, plus a new filter, self-feedback, and a modern procedural user interface.

Features:

  • Accurate digital model of a vintage distortion pedal's circuitry.
  • Resonant low-pass filter modeled on the MS20 analog synthesizer.
  • Self-feedback control for exploring new sonic territory (In less pretentious language: feeds the output back to the input, which sounds cool on some stuff, and farty on other stuff. Your mileage may vary).
  • Cross-platform XML-based preset mechanism for easy sharing and saving of presets.
  • Animated procedural OpenGL-based user interface. No bitmaps were harmed in the making of this plug-in.
  • Surround-capable for all formats up to 7.1, for all your surround-sound distortion needs.

Rough Rider

Rough Riderは、ちょっとしたビンテージスタイルの刺激と、独特の暖かいサウンドを備えたモダンなコンプレッサーです。ドラムバスにコンプレッション効果を加えるのに最適で、シンセベース、クリーンなギター、そしてバッキングボーカルなどにもぴったりです。

Rough Riderは、万能のコンプレッサーではなく、リズミカルなトラックに命を吹き込むような場面に最適です。もちろんそれをどう使おうと自由ですし、コンプレッサー警察はあなたの家まで押しかけて出頭通告を渡したりはしないでしょう。単にトラックに放り込んで、ノブを廻してください。

フロントパネルのレイアウトは多くのハードウェアコンプレッサーと同じように配置されていますので、使い方は容易です。

Rough Rider is a modern compressor with a bit of "vintage"-style bite and a uniquely warm sound. Perfect for adding compression effects to your drum buss, it also sounds great with synth bass, clean guitar, and backing vocals.

Definitely not an all-purpose compressor, Rough Rider is at its best when used to add pump to rhythmic tracks. Of course, you can use it however you'd like. The Compressor Police aren't gonna come to your house and give you a citation. Slap it on a track and crank some knobs.

The front panel layout is done the same as many hardware compressors, so it will be immediately obvious how to use it.

A brief overview of the controls

  • Ratio: The ratio knob is logarithmic in operation. Completely anti-clockwise is 1:1, and completely clockwise is 1:1000. The 12 o'clock position is 1:10, so everything to the left of center is single digits, and everything to the right is "atom bomb squish," essentially.
  • Attack and Release: Audio Damage left off the actual time values, so you're gonna have to use your ears, like the he-men did it in times of myth.
  • Meter: That honking big dial in the middle of the UI is the gain reduction meter. It basically shows how much compression is occurring.
  • Sensitivity: usually called "threshold" now, but Audio Damage think "sensitivity" always made more sense. Turn to the right, you get more compression, essentially. Turn it all the way to the right, and you've got a distortion box, the sound of which is tuned by Ratio, Attack, and Release.
  • Makeup: 30 dB of gain to compensate for the attenuation caused by the compressor.
  • Active: From the front panel, this is simply an off/on switch, but if you automate it, strange things happen...
  • MIDI Learn: Like all Audio Damage products, the VST version has MIDI Learn. Download any manual from the current product line for an explanation of how this works as it is common among all Audio Damage VST products.